AÖF TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II Ünite 5-6-ÖZET
Eşzamansız iletişim, Kaynak ve Alıcı arasındaki iletişimde
Kanal yapısındaki değişimin yani kullanılan
teknolojilerin, Bu süreçte
zamandaki bağımsızlığı sağlayan Kanal öğesini oluşturan
teknolojik alt yapıdır.
E-posta, eşzamanlı olmayan biçimde bireylerin
birbirlerine veya bir gruba metinsel, durağan ya da
hareketli görsellerden oluşan mesajları gönderebildikleri
ilk geliştirilen internet
uygulamalarından biridir
Wiki, blog gibi, kullanıcıların internet üzerinden sayfalar
yaratmasına ve düzenlemesine olanak tanıyan web 2.0
teknolojileri arasında yer alan bir eşzamansız iletişim
aracıdır. İngilizce olarak “What I Know is” ifadesinin baş
harflerinin kısaltılmasıyla oluşturulan bir ada sahip olan
Wikiler genelde birçok kişinin katılımıyla işbirlikli olarak,
web sayfaları üzerinde çalışmak için tercih edilir. En çok
bilinen örneği Wikipedia’dır (wikipedia.org). Wiki için
üzerinde herkesin düzenleme yapmasına izin veren, web
siteleri demek yanlış olmayacaktır. Ziyaretçiler, bir sözcük
hakkında özgürce tanımlama yapabilir, önceden eklenmiş
içeriklere yeni yorumlar ekleyebilirler
eşzamansız olarak kullanabilecekleri en önemli iletişim
araçları arasında göstermek yanlış olmayacaktır.
Facebook, Twitter ve Google+ günümüzde en çok
kullanılan sosyal ağlar arasındadır. İlgili sosyal ağlar
akademik içerikten, hobi paylaşımlarına, haberlere, resim
paylaşımlarına ve akla gelebilecek diğer bütün konulara
hitap eden özelliklere ve bu yönde kullanan kullanıcılara
sahiptir.
Dolayısıyla yaşamboyu öğrenen bireylerin;
• Öğrenme ilgi ve gereksinimini saptayabilen,
• Öğrenme inancına sahip,
• Öğrenmeye istekli ve merakı olan,
• Bilgi okuryazarı,
• Öğrenme motivasyonuna sahip,
• Öğrenmede kararlılık gösteren ve
• Öğrenmeyi düzenleyebilen kişiler olması
beklenmektedir.
Yaşamboyu Öğrenme ve İlkeleri
Yaşamboyu öğrenme bireyin doğdu andan yaşam
süresinin sonuna kadar devam eden her türlü eğitim
faaliyetini kapsayan çok geniş bir kavramdır. Avrupa
Birliği Komisyonu yaşamboyu öğrenmeyi, “bilgi, beceri
ve yeterliği geliştirmek belirli bir süre ile yapılan eğitim
faaliyetlerinin tümü” olarak tanımlamıştır. Ayrıca
yaşamboyu eğitimin sadece ekonomik bakış açısıyla ya da
yetişkin öğrenenlerle sınırlı olmadığı, öğrenmenin
yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ya da
yapılandırılmamış tüm öğrenme biçimlerini kapsayıcı
şekilde olması gerektiği, istihdamla ilgili amaçlar kadar Yaşamboyu Öğrenmede Kullanılan Kitlesel Açık
Çevrimiçi Dersleri (KAÇD), Özellikleri ve
Geleneksel Öğrenme Arasındaki Farkları
Eğitim, Eğitimin isteyen
herkesin erişimine açık olmasını sağlayan uygulamalardan
biri de Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerdir (KAÇD). Bu
tanıma göre öğrenme sadece öğretenden öğrenene bilgi
aktarımıyla değil, öğrenenlerin aktif katılımlarıyla ve
öğretim kaynaklarıyla aktif etkileşimlerle
gerçekleşmektedir.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder