3 Nisan 2017 Pazartesi

AÖF TEFSİR TARİHİ VE USULÜ Ünite 4-ÖZET

  Hiç yorum yok
AÖF TEFSİR TARİHİ VE USULÜ Ünite 4-ÖZET
Giriş
Kuran insanlığa bir rehber olarak gönderilmiştir. Bu
açıdan kuranı anlamak ve açıklamak gerekmektedir. Bu
durum daha önceki semavi kitaplar için de geçerlidir. Bu
açıdan Kuran’ı ilk tefsir eden kişi Hazreti Peygamberdir.
Mübhemin Tafsili
Mübhem genel anlamıyla birr belirsizliği ve anlamdaki
karmaşayı tanımlamaktadır. Bu açıdan dini kurallarda bir
müphemlik olduğunda sahabelerin rivayetleri temel
alınmaktadır.
Müşkilin Te'lîfi
Müşkil, sözlük anlamı olarak karmaşıklığı
tanımlamaktadır. Tefsir açısından ise kuranda birbirinin
zıddı gibi gözüken ayetler arasında bağlantı kurmayı
tanımlamaktadır. Bu açıdan birbiri ile çelişkili gibi
gözüken ayetler Hz. Peygamber tarafından
yorumlanmaktadır. Örneğin Kuran’da cehenneme
girmeyecek kimse kalmayacak ayeti bulunmaktadır. Bu
Ayet Hz. Peygamber tarafından yorumlanmış, inananların
cehenneme gitse bile onlar için orada bir cennet
oluşturulacağı açıklaması getirilmektedir.
Kuran’nın Tamamını Tefsir Ettiği İddiası
Bu yaklaşım temel olarak kuran gibi her asra hitap edecek
bir kelamın ayrıntılı bir tefsirinin onun Peygamberi
tarafından yapılması gerektiği tezine dayanır. Bu konuda
İbni Teymiye başı çeken düşünürlerdendir. İki yaklaşım
da değerlendirildiğinde Peygamber Efendimiz, Kuranın
bütün ayetlerini tefsir etmemiştir. Sadecce karışıklığa yol
açabilecek ayetleri tefsir etmiştir.
Nebevî Tefsîrin Fonksiyonu ve Değeri
Peygamberimiz öncelikle anlam açısından karmaşık
ayetlere bir açıklama getirmiştir. Bu duruma beyan
denilmektedir. Ayrıca Peygambere allah tarafından hüküm
koyma yetkisi verilmiştir. Bu açıdan Kuran’da belirgin
olmayan durumlara Peygamberimiz kendi hüküm koyarak
açıklamalar getirmektedir. Bu açıdan Sünnet ile Kuran’ın
hükümleri arasında islam bilginleri bir fark
gözetmemişlerdir.

yorum ve görüşlerinizi.önerilerinizi alalım !!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder